dinsdag 19 maart 2013

Masala Chai Latte

Ik ben verzot op Indische kruidendrank. Chai Latte is er een van. Het is een aromatische gekruide thee op basis van zwarte thee, melk en kruiden. Het is cafeïnevrij dus ideaal om nog een tasje te drinken voor het slapen gaan!

Ik heb het leren drinken in de vele vele koffiebars in Antwerpen (hierover zullen nog 101 artikeltjes komen, wacht maar, hihi). Maar wie de eerste was die mij aanspoorde om het eens te bestellen was mijn nicht en vriendin, Caroline. Zij trok vorig jaar 3 weken door het Indische binnenland.


Deze kruidenmix kocht ik in een van de bekendste koffiebars in het stad, Normo. Ik kocht een zakje kruiden (250gr) voor ongeveer EUR 6.

Bereiding:
Los één theelepel poeder op in een drupje water in je glas. Warme melk toevoegen en ... KLAAR!

Bijzonder aan deze zaak is dat ze hun koffie zelf malen. Je kan er in de zomer vertoeven op hun terras, bij minder aangenaam weer kan je plaatsnemen in het gezellige interieur van de zaak. Je wordt zeer vriendelijk bediend en nog belangrijker met een lach!

NORMO
Minderbroedersrui 30
2000 Antwerpen
openingsuren:
maandag tot vrijdag: 10.00-19.00
zaterdag: 10.00-18.00
zondag en feestdagen gesloten

Love from,
Liesbeth



Geen opmerkingen:

Een reactie posten